Як отримати надійного контрагента сере електронних торгових майданчиків

Іноді публічність і відкритість залучають недобросовісних і некваліфікованих учасників. Тому рекомендується проводити перед-кваліфікацію і подальшу перевірку потенційного переможця відповідними службами організації. Правда, бувають випадки, коли навіть такі перевірки не дають 100% гарантії того, що обраний постачальник сумлінно виконає взяті на себе зобов’язання.

Ще один механізм захисту — це вибір 2 переможців (основний і резервної компанії). При такому підході в разі виникнення проблем з основним постачальником, замовник може скористатися послугами резервної компанії.

Також при здійсненні електронних закупівель дуже велике значення має правильність складання технічного завдання, особливо для технічно складних закупівель. Чим докладніше і ретельніше виписано технічне завдання, тим вище ймовірність результативного здійснення закупівлі. Створення грамотного і якісного технічного завдання вимагає високої кваліфікації вже з боку замовника.

Що варто зазначати в технічному завданні

В технічному завданні замовник повинен вказувати дійсно важливі для себе показники і критерії вибору, щоб уникнути пропозиції з боку учасників формально відповідних, але, по суті, менш якісних і в повному обсязі відповідають потребам замовника товарів / послуг.

Існують деякі недоліки проведення закупівель через електронні майданчики для замовника. Детальна інформація викладена на сайті Асоціації «Біржових та електронних майданчиків» на сайті aeaep.com.ua.

Складно оцінити якість пропонованих постачальниками товарів — в такому випадку ми обов’язково запитуємо зразки продукції або проводимо тестування.

Проблема в тому, що покупець не може «помацати» продукт і тому ризикує купити «кота в мішку» — це стосується в основному робіт / послуг, тому в критеріях оцінки ми закладаємо такий показник як досвід співпраці (з нашим банком або з іншими банківськими установами  ), надання учасниками рекомендаційних листів, а також контактуємо з метою опитування контрагентів постачальника для визначення якості послуг.

Електронні торгові майданчики підходять тільки для ринків масових стандартних продуктів. Для виробників-монополістів або для одиночних, індивідуальних замовлень ЕТМ не використовуються. Висока плата за надання доступу для проведення електронних торгів.  У нашому випадку це одноразова річна сума, яку платить банк, але в багатьох випадках вартість підключення до ЕТМ лягає на учасника торгів.